Ramazanda
iftar və ya sühur (imsak) etmək.
Azan
vaxtı və ya azandan sonra az müddət yemək yeməyin hökmü.
Sual:
Allah təalə buyurur: "sübh açılınca, ağ
sap qara sapdan fərqlənincəyə qədər yeyib için;..." (əl-Bəqərə: 187).
Sübh
azanı verilən vaxt və ya azandan sonra on beş dəqiqə ərzində sühur yeməyini
yeyib, su içənin hökmü nədir?
Cavab:
Əgər həmin adam bunun sübhün vaxtından öncə
olduğunu bilirsə onda orucu qəza etməli deyil. Əgər sübhün vaxtı daxil olandan
sonra edibsə həmin günün əvəzinə bir gün qəza etməlidir. Əgər yeməyinin sübhün
vaxtı girdikdən sonra və ya əvvəl olduğunu bilmədikdə onun boynuna qəza düşmür.
Lakin mömin insan gərək orucunda ehtiyatlı olsun. Sübh azanını eşidən kimi
yemək içməkdən əl çəksin.
(Fətvanı verən: Daimi
Elmi Araşdırmalar Mərkəzi).
Sübh
azanı verilən vaxt yeyib içənin orucunun hökmü.
Sual:
Sübh azanını eşidə-eşidə yeyib içən adamın
orucunun hökmü nədir?
Cavab:
Orucun, Ramazan, nəzir və ya kəffarə orucu
olmasından asılı olmayaraq sübhün vaxtı daxil olduqdan sonra yeyib içməkdən və
digər iftar etdirən amillərdən əl çəkmək lazımdır. Bu haqda Allah təalə
buyurur: "Sübh açılınca, ağ sap qara sapdan fərqlənincəyə qədər yeyib
için; sonra gecəyə qədər orucunuzu tamamlayın;..." (əl-Bəqərə: 187).
Əgər
müəzzin azanı vaxtında verirsə onda azanı eşidən kimi yemək içməyi dayandırmaq
lazımdır. Yox əgər müəzzin azanı vaxtından əvvəl verirsə onda azanı eşidərkən
yemək içməyi saxlamaq vacib deyil. Belə halda o, sübhün vaxtı daxil olana qədər
yeyib içə bilər. Əgər müəzzinin vaxtında və ya vaxtından əvvəl azan verdiyini
bilmirsə onda ehtiyat üçün azanı eşidən kimi yemək içməkdən imtina etsin.
Hamıya
məlumdur ki, şəhər daxilində yaşayanların işıqların çoxluğundan sübh vaxtının
daxil olmasını öz gözləri ilə görmələri mümkün deyildir. Ona görə ehtiyat üçün
təyin edilmiş təqvimlərdən və azandan istifadə etmək daha yaxşıdır. Peyğəmbər (ona
Allahın salavatı və salamı olsun) buyurmuşdur: "Şübhələndiyin işi
şübhəli olmayanı ilə əvəz et!" digər hədisdə isə buyurmuşdur: "Kim
şübhələrdən uzaqlaşarsa öz dinini və namusunu qorumuş olar". Doğru
yola yönəldən yalnız Allahdır!
(Şeyx: Əbdül Əziz İbn
Bəzz).
Orucu
batil edən əməllər.!!!
Sual:
Ramazan ayı gündüz vaxtı edilən onanizm (əl
ilə sperma çıxarmaq) haqda soruşmaq istəyirəm. Onanizmin qadağan olmasını
bilirəm, lakin bilmək istəyirəm ki, onun kəffarəsi nədir?
Cavab:
Onanizm Ramazanda və digər vaxtlarda qadağandır. Və bu əməli edən adam mütləq
günah qazanır. Onun bağışlanması üçün tövbə etmək, əvəzində yaxşı və saleh
əməlləri çoxaltmaq lazımdır. Əgər bu əməl oruclu halda edilsə onda onun günahı
daha da böyük sayılır. Həmin adam böyük tövbə etməlidir. Sonra o günün əvəzinə
qəza tutmalıdır. Allah bəndələrinin tövbələrini qəbul edən və günahlarını
bağışlayandır.
(Şeyx: Ibn Cibrin).
Diş
fırçası işlətmək və bu zaman dişlərin qanaması.
Sual:
Sühurdan (imsakdan) sonra dişləri diş
məcunu ilə fırçalamaq olar? Əgər olarsa bəs bu zaman az miqdarda çıxan qan
orucu pozurmu?
Cavab:
Oruc tutduqdan sonra dişləri su ilə
yaxalamaq, misvak və ya diş fırçası ilə təmizləmək olar. Amma diş məcunundan
istifadə etmək isə məkruhdur (yaxşı deyil). Çünki həmin məcunun tamı
olur və bu da ağız suyu ilə bərabər oructutanın mədəsinə gedə bilər. Əgər istifadə
etməyə məcbur olarsa onda məcunu mədəsinə getməkdən qorumalıdır. Dişləri
təmizləyərkən az miqdarda çıxan qanın isə heç bir təsiri yoxdur.
(Şeyx: Ibn Cibrin).
Oruclu
olarkən yağ və kremlərdən istifadə etmək.
Sual:
Dərini nəmləndirən yağ və ya kremlərin
istifadəsi oruca təsir edirmi?
Cavab:
Oruclu halda ehtiyac olduqda bədəni kremləmək
olar. Çünki həmin maddə dərinin üstünü nəmləndirir və bədənin içərisinə daxil
olmur.
(Şeyx: Ibn Cibrin).
Oruclu
halda qan verməyin hökmü.
Sual:
Ramazan ayı gündüz vaxtı qan vermək olarmı və
bu orucu batil edirmi?
Cavab:
Alimlərin daha doğru olan rəylərinə görə qan
aldırmaq və ya qan vermək orucu pozmur.
(Şeyx: Ibn Bəzz).
Ramazan
ayı gündüz vaxtı iynə vurdurmaq haqda.
Sual:
Oruc olarkən müalicə üçün vurulan iynələr
oruca təsir edirmi?
Cavab:
Müalicə üçün vurulan iynələr iki növdür:
Birinci növ, yemək və içməyi əvəz edən qidalandırıcı iynələr. Bu növ iynələr
yemək-içmək mənasında olduğu üçün onları qəbul etmək orucu batil edir. Ikinci
növ, yemək içməyi əvəz etməyən qeyri qidalı iynələr. Belə iynələr yemək içməyi
əvəz etmədiyi üçün onların qəbulu orucu batil etmir.
(Şeyx: İbn Useymin).
Oruclu
halda ətirlərdən istifadə etmək.
Sual:
Oruclu halda müxtəlif qoxulu ətirlərdən
istifadə etmək nə dərəcədə doğrudur?
Cavab:
Oruclu halda belə ətirləri istifadə etmək və iyləmək olar.
(Şeyx: İbn Useymin).
Göz
damlası haqda.
Sual:
Oruclu halda göz damlasından istifadə etmək
orucu batil edirmi?
Cavab:
Daha doğrusu göz damlası orucu batil etmir.
Düzdür bu rəy haqda alimlər arasında fikir müxtəlifliyi vardır. Bəziləri
deyirlər ki, əgər o damlanın tamı boğaza yetişərsə orucu batil edir. Amma daha
doğru rəyə görə gözə tökülən damla orucu batil etmir. Çünki göz bədən
boşluqlarından sayılmır. Beləliklə səhih rəyə əsasən gözə və qulağa tökülən
damlalar orucu batil etmir.
(Şeyx: Əbdül Əziz Ibn Bəzz).
Oruc
tutanın xına qoyması.
Sual:
Oruclu halda başa xına qoymaq olarmı? Mənim
eşitdiyimə görə xına orucu batil edir!?
Cavab:
Bu təmamilə səhv fikirdir. Sürmə, qulaq və
göz damlası kimi xına da oruca təsir etmir.
(Şeyx:
İbn Useymin).