İbn Teymiyyənin (Allah
ona rəhmət etsin)ayın görünməsi haqda
rəyi.
Şeyxul İslam Əhməd İbn Əbdül Həlim İbn
Teymiyyə (Allah ona rəhmət etsin) belə bir sual ilə soruşulmuşdur: Əgər
kimsə təklikdə həqiqətən təzə görsənən ayı görərsə o adam özü təklikdə orucunu
tuta və ya aça bilər? Yoxsa camaat ilə birlikdə hərəkət etməlidir?
Cavabında
buyurdu: Əlhəmdulilləh... Bu məsələ haqda üç rəy vardır.
Birinci rəy: O,
Ramazan ayının daxil olmasını bildirən təzə ayı gördükdə oruc tutmalı və ya
Ramazan ayının bitməsini bildirən təzə ayı gördükdə iftar etməlidir. Bu imam
Şafiinin məzhəbidir.
İkinci rəy: O,
orucu tutmalı, amma iftarı isə camaat ilə etməlidir. Bu rəy imam Əhməd, Malik
və Əbu Hənifənin rəyidir.
Üçüncü rəy: Camaat
ilə oruc tutur və camaat ilə də iftar edir. Bu rəy İmam Əhməddən rəvayət olunur
və bu da Peyğəmbərin (ona Allahın salavatı və salamı olsun) sözünə
əsasən haqqa daha yaxın olan rəydir. Çünki Peyğəmbər (ona Allahın salavatı
və salamı olsun) buyurmuşdur: "Oruc sizin oruc tutduğunuz, iftar
iftar etdiyiniz, qurban isə qurban kəsdiyiniz gündür". Bu hədisi
Tirmizi, Əbu Davud və İbn Macə rəvayət etmişlər. Tirmizi hədisi rəvayət
etdikdən sonra demişdir: "Bəzi elm adamları bu hədisin açıqlamasını belə
vermişlər: Hədisin mənasına görə iftar və oruc camaat və çoxluqla
edilməlidir" (Tirmizinin sünən kitabı, Oruc bölməsi, 11-ci fəsil).
Həmçinin belə bir sual ilə də
soruşulmuşdur: Şəhər əhalisinin bir hissəsi Zül Hiccə ayının daxil olmasını
bildirən yeni ayı görmüşlər, amma şəhərin hakimi isə ayın daxil olmadığını
demişdir. Belə halda həmin camaat zahirən doqquzuncu gün olub batinən onuncu
gün sayılan gündə oruc tutmalıdırlarmı?
Cavabında
buyurmuşdur: Bəli, onlar ümumən hamıya məlum olan və camaat arasında yayılan
doqquzuncu gün oruc tutmalıdırlar. Hətta həqiqətdə bu gün onuncu gün olsa da
yenə camaata tabe olunmalıdır.
Çünki sünən kitablarında Əbu Hureyrə (Allah
ondan razı olsun) Peyğəmbərin (ona Allahın salavatı və salamı olsun)
belə buyurduğunu deyir: "Oruc sizin oruc tutduğunuz, iftar iftar
etdiyiniz, qurban isə qurban kəsdiyiniz gündür". Bu hədisi Tirmizi,
Əbu Davud və İbn Macə rəvayət etmişlər. Tirmizi həmçinin bu mənada olan digər
hədisi Aişədən (Allah ondan razı olsun) də rəvayət etmiş və bildirmişdir
ki: Bütün islam alimləri bu hədisə əməl etməkdədirlər.
Alimlərin yekdil rəyinə görə: Əgər
camaat səhvən onuncu gün Ərafada dayansalar onların həccləri doğru sayılır.
Həmin gün onların haqqında Ərafa günü sayılır. Əgər onlar səkkizinci gün
Ərafada dayansalar, onların həccinin doğru olması məsələsində alimlər arasında
fikir ayrılığı vardır. Amma doğru rəy odur ki, belə halda da onların Ərafa günü
məqbuldur. Bu rəy İmam Malik və Əhmədin məzhəbində iki rəydən biri kimi qeyd
edilir.
Aişə (Allah ondan razı olsun) deyir:
"Ərafa, camaata bəlli olan, camaatın bildiyi gündür". Çünki Allah
təalə hökmü yeni görsənən ay və ya ilin aylarına bağlamış və buyurmuşdur: "(Ya
Rəsulum!) Yeni doğan aylar (hilal) barəsində səndən sual edildikdə,
söylə ki, bunlar insanların istifadəsi və həcc üçün vaxt ölçüləridir...." (Əl-Bəqərə:
189). Ərəb dilində Hilal (yeni doğan ay) sözü məlum olan və
aşkar görsənənə deyilir. Əgər təzə ay səmada doğar amma camaat onu görməsələr
və ya bilməsələr deməli bu Hilal (yeni doğan ay)sayılmır. Həmçinin Şəhr (ay,
ilin on iki ayı) sözü də şöhrət və məşhurlaşmaq sözündən götürülmüşdür.
Əgər təzə ayın daxil olması camaat arasında məşhurlaşmayıbsa deməli hələ ay
daxil olmamışdır. Çox insanlar belə məsələlərdə səhv edirlər. Onlar elə zənn
edirlər ki, camaatın bilib-bilməməsindən asılı olmayaraq, əgər ay (Hilal)
səmada görsənsə deməli yeni ay daxil olmuşdur. Həqiqətdə isə belə deyil! Yeni
ayın daxil olmasını mütləq camaat bilməli və yayılmalıdır. Ona görə Peyğəmbər (ona
Allahın salavatı və salamı olsun) buyurmuşdur: "Oruc sizin oruc
tutduğunuz, iftar iftar etdiyiniz, qurban isə qurban kəsdiyiniz gündür".
Yəni, bütün camaat bu günlərin oruc, iftar və ya qurban günü olmasını
bilməlidirlər. Əgər onlar bu günləri bilmirlərsə məsələnin hökmü də onlara aid
edilmir...
Allah daha yaxşı biləndir!